PORADNIKI - DREAMCAST - ZMIANA SCREENU LICENCJI:


Operacja zmiany screenu licencyjnego nie jest trudna - dlatego też tutorial ten nie będzie zbytnio długi i wymagający.
Potrzebny jest jedynie Logo Inserter 0.9 dla Windows. Tworzenie własnego obrazku do zamontowania w pliku IP.BIN

Naszym zadaniem jest utworzenie obrazu o nie większego niż 320 (szerokość) na 90 (wysokość) pikseli oraz nie przekraczającego 128 różnych kolorów (jeśli choć trochę przekorczysz powyższe limity to plik obrazu nie zostanie umieszczony w IP). Myslę że nikt nie będzie miał z tym problemów. Obrazek taki najlepiej zapisać w formie bitmapy (bmp) ponieważ JPG rozmywa obraz, a co za tym idzie dodaje kolory. Można również użyć konwerterów plików, ale po co tyle zachodu gdy możemy zapisać go w BMP. Jako przykładu użyję komercyjnego loga WinCE:

Obrazek taki należy otworzyć za pomocą wspomnianego wyżej Logo Inserter'a.

Następnie w drugim pasku należy otworzyć nasz plik IP.BIN - to w nim jest miejsce na nasz obrazek. Następnie wcisnąć "GO" i wtedy pozostaje nam zselfbootować naszą grę. UWAGA - operację binhack musimy przeprowadzić przed umieszczaniem obrazka w pliku IP (lub manualnie hakować IP za pomocą IP Edytora (w downloadzie) lub HEX Edytora. Efekt widać na poniższym zdjęciu.


 

Ikony SEGA oraz napisu licencyjnego PRODUCED BY OR UNDER LICENSE FROM SEGA ENTERPRISES, LTD nie jesteśmy w stanie zmodyfikować bez ingerencji we flash DeCeka. Jest to możliwe jedynie da paru scenowców. Jednym z nich jest Dan Potter, który rozgryzł prawie całą zawartość ram'u, bios'u oraz flash'a. Na poniższym zdjęciu dokładnie widać co jest bitmapą, a co jest realtime'owo wypełniane kolorami przez flash'a (różnice zostały wyłapane za pomocą różnicy kolorów).

Ten przykład to tylko mała część procesu bootowania, którą możemy zmieniać. przecież podciągnąć pod to można także loading w grach zmieniając obrazy PVR (lub paki obrazów PVM) na własne. Świetnym przykładem jest tu logo MPEG Sofdec i DreamON, które możemy dowolnie edytować.



Możemy również zmienić tytułowy obraz dysku (0GDTEX.PVR), który jest wyświetlany podczas ładowania gry przy użyciu Boot-dysku 1.1 by UTOPIA (Ver.1.2). 

 

W grach (nie ważne na jaką platformę) możemy zmieniać dosłownie wszystko (filmiki, muzykę, zdjęcia, tekst... - więcej na ten temat w poradniku "O plikach") - nie zapominając o fakcie posiadania większej wiedzy niż ta, którą dysponują, programiści komercyjnych produkcji oraz oczywiście trzeba dysponować ogromną ilością czasu i nerwów - bo bez dev-kita jak bez ręki...